Recepten

Healthy Snickers

Een super lekker dessertje of 4-uurtje en heel tof om samen met de kids te maken. We geloven bij Fit4Motion dat zoetigheid zeker kan en mag, zolang je deze zelf maakt.

Koken maar

De ingrediënten en het recept zijn best eenvoudig en met een paar minuten voorbereiding tover je een heerlijke gerecht op tafel.

De ingrediënten:

  • 8 grote dadels
  • 8 tl pindakaas
  • 100 g pure chocolade – +80 % cacao
  • 1 handvol ongezouten pindanoten, fijngehakt

Bereidingswijze:

Snijd de dadels in de lengte door (niet helemaal) en verwijder de pit. Vul ze met een beetje pindakaas. Duw de dadels weer wat dicht en zet ze een kwartiertje in de diepvries.

Smelt de chocolade au bain-marie. Dit doe je door een kookpot met water op te zetten. Plaat daarboven een glazen kom die in de kookpot past. Voeg daarna de chocolade eraan toe.

Steek een prikker of stokje in de dadels, dompel ze in de gesmolten chocolade en bestrooi met de gehakte pindanoten.

Laat even opstijven in de koelkast.

Tip van de coach:

  • je kan de pinda’s vervangen door amandelen, cashew, pistache noten
  • je kan de pindakaas vervangen door een andere pasta naar keuze

MEER VAN ONZE BLOG